عمومی

دلایل کمبود ساعت کار مفید در ایران
  • ۰ دیدگاه -
  • 350 بازدید

دلایل کمبود ساعت کار مفید در ایران

اینکه یک کشور چگونه پیشرفت می کند به عوامل متفاوت بستگی دارد اما یکی از مهم ترین عوامل که تاثیر بیشتری در یک کشور دارد کار و فعالیت درآن کشور است که باعث می شود ازنظر اقتصادی وسیاسی پیشرفت کند اما در بعضی کشور ها با این که کار وفعالیت در آن ها انجام می شود از نظر اقتصادی وابسته به کشور های دیگر هستند و ازنظر سیاسی بسیار ضعیف و مستعمره کشور های ابر قدرت هستند اما چه استراتژیک باعث این اتفاق شد مگر در هر دو کشور کار انجام نمی گیرد پس علت این همه تغییر باید در نوع کار کشور ها باشد در این مقاله سوال ما این است که علت های مهم کمبود ساعت کار مفید در ایران چیست. روش ما در این پژوهش توصیفی و تحلیلی بوده است وهدف اصلی ما پیدا کردن سرمنشع تفاوت در این ها است.

بررسي نماز خواندن و تاثير آن برکیفیت زندگی
  • ۰ دیدگاه -
  • 323 بازدید

بررسي نماز خواندن و تاثير آن برکیفیت زندگی

نماز یکی از ارکان مهم ارتباط با خداوند بلند مرتبه می باشد ، اما چیزی که در نماز خواندن مهم است کیفیت آن و میزان تاثیر گذاری آن است .سوالی که در این پژوهش به دنبال آن بودیم این بود ، آيا نماز خواندن بر كيفيت زندگي دانش آموزان تاثير مي گذارد ؟ فرضيه ما این بود که به نظر مي رسد نماز خواندن بر كيفيت زندگي دانش آموزان تاثير مي گذارد.که این فرضیه مورد تایید قرار گرفت ، هدف ما از مطالعه این پروژه شناسايي اثرات نماز خواندن افراد بر كيفيت زندگي افراد مي باشد. که با استفاده از روش تحقيق روش ميداني و بهره گيري از پرسشنامه خود ساخته و استاندارد شده انجام گرفته است . نتایج ناشی از تحقیق نشان می دهد که نماز می تواند بر کیفیت زندگی افراد اثر بگذارد .

انرژی های نو و کاربرد آنها
  • ۰ دیدگاه -
  • 229 بازدید

انرژی های نو و کاربرد آنها

در این مقاله در مورد استفاده از انرژیهای پاک نظیر انرژی خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، امواج و … بجای انرژی های حاصل از سوختهای فسیلی از آلودگیهای زیست محیطی و خطرات مترتب بر آن و کاربردهای انرژی خورشیدواستفاده از انرژی حرارتی خورشید ،نیروگاههای حرارتی خورشید از نوع سهموی خطی،نیروگاههای حرارتی از نوع دریافت کننده مرکزی ،نیروگاههای حرارتی از نوع شلجمی بشقابی،دودکش های خورشیدی ،مزایای نیروگاههای خورشیدی،کاربردهای غیر نیروگاهی و دیگر مباحث را مطرح می کنیم .

موانع و چالش های پیش روی اقتصاد اسلامی کشور
  • ۰ دیدگاه -
  • 221 بازدید

موانع و چالش های پیش روی اقتصاد اسلامی کشور

در این مقاله پس از ارائه مفاهیم مقدماتی، زمینه‌ها و موانع اصلی جهت اجرای اقتصاد اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف اصلی این مقاله توصیف و توضیح چالش‌های موجود اقتصاد اسلامی و بیان ظرفیت بالقوه آن می‌باشد. روش کار به صورت مطالعه کتابخانه‌ای و بررسی عمدتاً تحلیلی توصیفی است. این مقاله نشان می‌دهد که با وجود ظرفیت اجرایی مناسب اقتصاد اسلامی، کارکرد واقعی آن غیرقابل قبول بوده است. هم‌چنین عوامل ناکارآمدی اجرایی آن جنبه برون‌زا داشته است و ارتباطی با ساختار تئوری مربوطه ندارد.

تاثیر رسانه و جامعه بر تربیت کودکان و نوجونان
  • ۰ دیدگاه -
  • 234 بازدید

تاثیر رسانه و جامعه بر تربیت کودکان و نوجونان

امروزه رسانه ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش های فرهنگی و اجتماعی در رفتار کودکان و نوجوانان دارای نقش مهمی است هدف پزوهش حاضر بررسی تاثیر رسانه ها بر تربیت رشد کودکان و نوجوانان است نتایج نشان داد که بین میزان اسفاده از رسانه های جمعی و رشد شناختی و اجتماعی کودکان رابطه معناداری وجود دارد اما بین میزان استفاده از رسانه های جمعی و رشد عاطفی و روانی کودکان رابطه معنداری وجود ندارد.

عوامل خوشبختی در خانواده از نظر قرآن و روایات
  • ۰ دیدگاه -
  • 260 بازدید

عوامل خوشبختی در خانواده از نظر قرآن و روایات

نهاد خانواده، یکی از اساسی ترین ارکان جامعه ی بشری و بستر فرهنگ های گوناگون و زمینه ساز خوش بختی و یا بدبختی انسان ها و ملت هاست. دین اسلام نیز – هدفش که برنامه ی سعادت و تکامل بشر است عنایت ویژه‌ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت ساز دارد زیرا خانواده نهادی است که بر پایه ی ازدواج مرد و زن، شکل می-گیرد و با تولید مثل، توسعه می‌یابد. این نهاد، اساس زندگی شخصیت انسان و مهمترین عامل تکامل جامعه است، از این رو اسلام برای تاسیس و تحکیم این نهاد سرنوشت ساز و پیش گیری از فروپاشی آن، ره نمودهای بسیار مهمی عرضه کرده است. تامل در این ره نمودها و مقایسه ی آن ها با آن چه در سایر مکاتب درباره ی خانواده دیده می‌شود، به روشنی نشان می‌دهد که این مکتب ریشه در وحی الهی دارد و منطبق با فطرت انسانی است و برای صیانت خانواده و پیش-گیری از فروپاشی آن، راهی جز عمل به ره نمودهای این آیین الهی نیست. ما در این مقاله به چند مورد از این عوامل از منظر قرآن و روایات می‌پردازیم.

نقش اسلام در سبک زندگی و تاثیر آن در امنیت اجتماعی
  • ۰ دیدگاه -
  • 246 بازدید

نقش اسلام در سبک زندگی و تاثیر آن در امنیت اجتماعی

در بين تمامي موجودات زنده انسان تنها موجودي است كه داراي فرهنگ است، چون متفكر و ناطق است ازاين رو انسان ها تمدن ساز و فرهنگ پرورند. فرهنگ را بيشتر جنبه هاي معنوي انسان و جامعه و تمدن را به جنبه هاي مادي اطلاق مي كنند؛ به عبارتي فرهنگ درماست و تمدن درابزار ماست. تمدن اسلامي به لحاظ دوران شكوفايي و اقتدار و دستاوردهاي شگرف علمي و فرهنگي در سرلوحه تمدن هاي بزرگ بشري قرار دارد. اين تمدن با بعثت حضرت رسول اكرم(ص) پايه گذاري شد و روزبه روز گام هاي تكاملي خود را در حركتي شتابنده با موفقيت برداشت. آموزه هاي اسلام علاوه بر اين كه تاكيد فراوان بر امور شرعي و اخلاقي دارند اما درنهايت همه دستوراتش به نظم، اخلاق مداري، مشاركت، امنيت ختم مي شود. دراين پژوهش محقق قصد دارد به اين سوال پاسخ دهد كه اسلام و آموزه هاي ديني به چه صورتي بر زندگي مردم تاثيرگذار خواهدبود و چگونه يك جامعه امن و منظم را به ارمغان خواهد آورد؟ لذا براين اساس محقق با تعريف مفهوم دقيق از دين اسلام وكالبد شكافي دستورات آن در زندگي فردي و اجتماعي به اين نتيجه مي رسد كه با پياده كردن آموزه هاياسلامي در زندگي خود نه تنها زندگي شخصي متعادل و پرمعني خواهيم داشت بلكه نتيجه و خروجي آن در زندگي اجتماعي و جامعه، امنيت، نظم و مشاركت را نيز در پي خواهد داشت.

چالش های پیش روی اقتصاد مقاومتی
  • ۰ دیدگاه -
  • 247 بازدید

چالش های پیش روی اقتصاد مقاومتی

قریب چهل سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب به سران قوا گذشت.سال۱۳۹۶ به اقتصاد مقاومتی؛تولید و اشتغال مزین شده است.به نظر می رسد اقتصاد مقاومتی،هم در حوضه ی فرهنگ سازی و هم در حوضه ی عملیاتی کردن سیاستهای کلی ان با سر در گمی مواجه است.اما تاکید رهبری بر تولید و اشتغال ناشی از اهمیت انها در شرایط کنونی کشوراست. بنابراین،شناسایی چالش های پیش روی تولیددر اقتصاد ایران بسیار پر اهمیت است.دولت می تواند با بررسی نقاط قوت و ضعف اقتصاد در بخش تولید و برنامه ریزی صحیح اققتصادی در جهت رونق تولید ملی،رفع فقر و بیکاری گام بردارد.در پژوهش حاضر،بیان گردید با بیان چالش های اصلی بخش تولید،نسبت به تبیین واقعیتهای موجود،کارامدی سیاست های اصلاحی را به شدت کاهش می دهد.همچنین عدم توجه به بنگاه های کوچک وابستگی به کشور های بیگانه را افزایش می دهد،و همچنین کم توجهی به مسایل پدافند غیرعامل ازجمله مشکلات اصلی در بخش تولیدات داخلی می باشند.